Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze | Následující verze Obě strany příští revize | ||
housle [2017/02/03 21:11] betka |
housle [2017/02/04 11:17] betka |
||
---|---|---|---|
Řádek 3: | Řádek 3: | ||
==== Sluch ==== | ==== Sluch ==== | ||
- | Nejprve jsem si myslela, že je potřeba ho mít a že já ho rozhodně nemám. Neslyšela jsem, co hraji falešně, jak to hraji falešně a co bych měla udělat, abych už falešně nehrála. Po pár měsících jsem zjistila, že to není ani tak hudební hluchota jako bezmoc. Teď totiž sice slyším, který tón hraji falešně, občas i poznám jak to hraji falešně (vysoko/nízko), nemám ale ani tušení, co bych s tím měla dělat. Ta bezmoc se projevuje tím, že prostě jen hraji ten samý tón desetkrát po sobě, s prstem na hmatníku ani nehnu a na ten desátý vrz učitel řekne, že jsem to už konečně vyladila. | + | Nejprve jsem si myslela, že je potřeba ho mít a že já ho rozhodně nemám. Neslyšela jsem, co hraji falešně, jak to hraji falešně a co bych měla udělat, abych už falešně nehrála. Po pár měsících jsem zjistila, že to není ani tak hudební hluchota jako bezmoc. Teď totiž sice slyším, který tón hraji falešně, občas i poznám jak to hraji falešně (vysoko/nízko), nemám ale ani tušení, co bych s tím měla dělat. Ta bezmoc se projevuje tím, že prostě jen hraji ten samý tón desetkrát po sobě, s prstem na hmatníku ani nehnu a na ten desátý vrz učitel řekne, že jsem to už konečně vyladila. {{ :struna_d.jpg?300|}} |
Tyhle mikrotóny u houslí mě přivádí do stavu bezmoci téměř konstantně. Začíná to už u ladění, kdy točím dolaďovacím šroubkem z jedné strany na druhou, zní mi to pořád stejně a učitel říká “Ještě kousek… pořád jsi mimo…”. To zjištění je sice fajn, kdybych ale aspoň věděla, jestli jsem mimo jakože moc vysoko nebo moc nízko. Přes moje tahy smyčcem totiž neslyším ani klavír a mnohdy ani pana učitele. | Tyhle mikrotóny u houslí mě přivádí do stavu bezmoci téměř konstantně. Začíná to už u ladění, kdy točím dolaďovacím šroubkem z jedné strany na druhou, zní mi to pořád stejně a učitel říká “Ještě kousek… pořád jsi mimo…”. To zjištění je sice fajn, kdybych ale aspoň věděla, jestli jsem mimo jakože moc vysoko nebo moc nízko. Přes moje tahy smyčcem totiž neslyším ani klavír a mnohdy ani pana učitele. | ||
Řádek 20: | Řádek 20: | ||
Určitá výhoda je v mobilnosti nástroje a v samotném pouzdru. Pokud ho zrovna nemáte průhledné, což nepředpokládám, můžete v něm nosit prakticky cokoliv. Třeba populární samopal nebo odbojovou vysílačku. | Určitá výhoda je v mobilnosti nástroje a v samotném pouzdru. Pokud ho zrovna nemáte průhledné, což nepředpokládám, můžete v něm nosit prakticky cokoliv. Třeba populární samopal nebo odbojovou vysílačku. | ||
+ | {{ :housle.jpg |}} | ||
==== Maličkosti ==== | ==== Maličkosti ==== |