Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Následující verze | Předchozí verze | ||
divadlo [2017/02/09 23:51] betka vytvořeno |
divadlo [2017/02/10 17:20] (aktuální) betka |
||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
====== Pokus o divadelní kritiku: Pýcha, předsudek a lodičky ====== | ====== Pokus o divadelní kritiku: Pýcha, předsudek a lodičky ====== | ||
- | Národní divadlo poprvé uvedlo na svá prkna slavný román Jane Austenové Pýcha a předsudek v dramatizaci a režii Daniela Špinara. | + | Národní divadlo poprvé uvedlo na svých prknech slavný román Jane Austenové Pýcha a předsudek v dramatizaci a režii Daniela Špinara. |
\\ | \\ | ||
\\ | \\ | ||
- | Režisér zanechal původní řeč románu a společenské zvyklosti té doby, scénu, kostýmy a hudbu ale přenesl do současnosti. Což se alespoň mě zdá jako krok správným směrem. Dobové kulisy a kostýmy by mohly působit fádně, zatímco jednoduchá scéna Lucie Škandlíkové s dnešními prvky (lampičky, mikrofony) vypadá svěže a dá se s ní pohybovat na mnoho různých způsobů. Ten stejný prostor může být stejně dobře obývák jako polní cesta nebo taneční sál. Také hudba Jiřího Hájka působí dobře, skvěle kooperuje se scénou i jednotlivými výstupy a celému představení přidává na hodnotě. | + | Režisér zanechal původní řeč románu a společenské zvyklosti té doby, scénu, kostýmy a hudbu ale přenesl do současnosti. Což se, alespoň mě, zdá jako krok správným směrem. Dobové kulisy a kostýmy by mohly působit fádně, zatímco jednoduchá scéna Lucie Škandlíkové s dnešními prvky (lampičky, mikrofony) vypadá svěže a dá se s ní pohybovat na mnoho různých způsobů. Ten stejný prostor může být stejně dobře obývák jako polní cesta nebo taneční sál. Také hudba Jiřího Hájka působí dobře, skvěle kooperuje se scénou i jednotlivými výstupy a celému představení přidává na hodnotě. |
\\ | \\ | ||
\\ | \\ | ||
Řádek 18: | Řádek 18: | ||
\\ | \\ | ||
\\ | \\ | ||
- | Hereckým výkonům se nedá nic vytknout. Pavel Batěk je jako pan Darcy naprosto uvěřitelný a jeho proměna od pyšného k zamilovanému muži je dokonalá. Také Magdaléna Borová jako Elisabeth zvládá svou roli výborně. Zvláštní pozornost zaslouží její rodiče, tedy pán a paní Bennetovi, které hrají David Prachař a Lucie Juřičková. David Prachař stejně jako v románové předloze hraje otce, kterého by každá dcera chtěla mít za vlastního, zatímco u Lucie Juřičkové se může zdát, že zbytečně přehrává svými neustálými replikami “Moje nervy!”, to k její roli ale naprosto patří a zhostila se jí tedy výborně. | + | Hereckým výkonům se nedá nic vytknout. Pavel Batěk je v roli pana Darcyho naprosto uvěřitelný a jeho proměna od pyšného k zamilovanému muži je dokonalá. Také Magdaléna Borová jako Elisabeth zvládá svou roli výborně. Zvláštní pozornost zaslouží její rodiče, tedy pán a paní Bennetovi, které hrají David Prachař a Lucie Juřičková. David Prachař stejně jako v románové předloze hraje otce, kterého by každá dcera chtěla mít za vlastního, zatímco u Lucie Juřičkové se může zdát, že zbytečně přehrává svými neustálými replikami “Moje nervy!”, to k její roli ale naprosto patří a zhostila se jí tedy výborně. |
\\ | \\ | ||
\\ | \\ | ||
Řádek 25: | Řádek 25: | ||
\\ | \\ | ||
\\ | \\ | ||
- | Celé představení provází motiv papírových lodiček, které se v různých podobách a vyznění objevují od začátku až do konce hry. Považuji to za skvělý a jak se ukázalo v závěru i nesmírně vtipný nápad. Bohužel se mi ale nepodařilo rozkódovat, jak to vlastně režisér myslel a co tedy ona lodička z papíru symbolizuje, což mi přijde jako škoda. | + | Celé představení provází motiv papírových lodiček, které se v různých podobách a vyznění objevují od začátku až do konce hry. Považuji to za skvělý a jak se ukázalo v závěru i nesmírně vtipný nápad. Bohužel se mi ale nepodařilo rozkódovat, jak to vlastně režisér myslel a co tedy ona lodička z papíru symbolizuje, což mi přijde škoda. |
\\ | \\ | ||
\\ | \\ |